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Cloward's anterior fusion in the treatment of cervical spinal traumatic injury and degeneration

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Summary

The aim of this study was to evaluate the long-term results of Cloward's anterior interbody fusion of the cervical spine and to identify the factors influencing them. The series consisted of 29 patients operated on in 1968–75. The indication for operation was in 12 cases intensive radicular symptoms, not responding to conservative treatment, in connection with considerable degeneration of the corresponding spinal segment only, and in 17 cases instability of the cervical spine caused by traumatic injury followed by dislocation and radicular or medullary symptoms enhancing in spite of conservative treatment by skull traction or collar. Twenty-five patients (86%) attended follow-up after an average time lapse of 6.5 years from operation. The operative result was evaluated considering objective neurological improvement, subjective improvement, present symptoms and working capacity.

The operative result was at least fair in 7/11 in the degeneration group and in 12/14 in the traumatic injury group. All fusions were radiologically successful. Adequate correction of a primary flexion deformity of more than 15° was not achieved. Age over 35 years and motor defect preoperatively proved to be statistically significant prognostic factors for a poor operative result in the traumatic injury group. Preoperative sick-leaves and a duration of preoperative symptoms exceeding six months proved to be prognostic factors for a poor result in the degeneration group. In spite of the relatively good clinical results obtained, this study does not justify any conclusions concerning the value of Cloward's procedure compared to other methods of treatment, since no control material was available.

Zusammenfassung

Die Absicht dieser Untersuchung war, die Langzeitresultate der vorderen interkorporalen Fusion (nach Cloward) an der Halswirbelsäule zu bewerten und die die Resultate beeinflussenden Faktoren zu finden. Das Material bestand aus 29 Patienten, die in den Jahren 1968–1975 operiert wurden. In 12 Fällen waren nicht auf konservative Behandlung ansprechende intensive radikuläre Symptome, wobei nur das entsprechende Segment betrdchtlich degeneriert war, die Indikation zur Operation, and in 17 Fällen wurde operiert wegen einer Instabilität nach Verletzung der Halswirbelsäule mit zunehmender Luxation und radikulären oder medulldren Symptomen trotz konservativer Behandlung mit Dauerzug oder Kragen. Eine Nachuntersuchung fand bei 25 Patienten (86%) im Durchschnitt 6,5 Jahre nach der Operation statt. Zur Bewertung der Operationsergebnisse wurden die objektive neurologische Verbesserung, die subjektive Verbesserung, die gegenwdrtigen Beschwerden und die Arbeitsfähigkeit herangezogen.

Das Operationsergebnis war zumindest mäßig bei 7/11 in der Degenerationsgruppe und bei 12/14 in der Verletzungsgruppe; röntgenologisch beurteilt waren alle Fusionen erfolgreich. Eine hinreichende Aufrichlung wurde bei den Flexionsdeformitäten über 15° nicht erreicht. Alter über 35 Jahre und ein präoperativer motorischer Ausfall erwiesen sich als statistisch bedeutende prognostische Faktoren für ein schlechtes Operationsresultat in der Verletzungsgruppe. In der Degenerationsgruppe erwiesen sich der präoperative Krankenurlaub und sich fiber sechs Monate hinausziehende präoperative Symptome als prognostisch ausschlaggebend für ein schlechtes Operationsresultat. Trotz der erreichten verhältnismäßig guten klinischen Resultate berechtigt these Untersuchung, weil kein Vergleichsmaterial zur Verfügung stand, nicht zu Schlüssen über den Wert des Verfahrens von Cloward, verglichen mit anderen Behandlungsmethoden.

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Tunturi, T., Leikkonen, O., Paakkala, T. et al. Cloward's anterior fusion in the treatment of cervical spinal traumatic injury and degeneration. Arch. Orth. Traum. Surg. 94, 1–9 (1979). https://doi.org/10.1007/BF00448086

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